دین و مذهبویژه

آیا دعای زبان بند واقعا عمل می‌کند؟

دعای زبان بند قوی از راه دور، یکی از انواع مختلف ادعیه است که بسیاری از افراد به دنبال یادگیری و استفاده از آنها هستند. اما آیا دعای زبان برند شوهر یا دشمن با استفاده از نمک، قرار دادن زیر سنگ و … واقعیت دارد؟ با رنگ فردا همراه شوید!

این روزها هیچ کسی را نمی‌توان پیدا کرد که درگیر مشکلات شخصی نباشد؛ از اختلافات خانوادگی گرفته تا مسائل مربوط به کار، زندگی روزمره، سروکله زدن با فرزندان و … همه به نوعی با یک موضوع خاص درگیر هستیم. همین مسئله نیز باعث می‌شود تا بسیاری از افراد سراغ دعانویسی و استفاده از دعای دهان بند بروند.

با کمی جستجو در اینترنت می‌توان انواع بسیار مختلفی از این ادعیه مانند دعای زبان بند فوری، دعای زبان بند قوی از راه دور، دعای زبان بند شوهر لجباز و … را پیدا کرد که در آنها عموما از نام‌های خداوند، القاب او یا آیات قرآن کریم و دیگر ادعیه معروف مانند دعای جوشن کبیر استفاده می‌شود. اما آیا این دعاها واقعا عمل می‌کنند؟ دعای زبان بند قوی چقدر در انجام کارها موثر است؟ در رنگ فردا می‌خواهیم به صورت مفصل در این مورد صحبت کنیم.

زبان بند از راه دور چیست؟ 

برخی افراد، زمانی که به هر دلیلی در زندگی دچار مشکل می‌شوند، سراغ دعاهای مختلف می‌روند. می‌توان گفت یکی از انواع بد دعاها، مواردی است که با سحر و جادو در ارتباط هستند؛ زبان بند قوی در واقع طلسمی است که از آن برای پیش بردن اهداف استفاده می‌شود. اگرچه طلسم و علوم غریبه در دین مبین اسلام وجود دارد، اما استفاده از آنها به‌شدت نهی شده است.

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود افراد سراغ استفاده از زبان بند قوی و فوری برای همه از راه دور بروند، چشم‌زخم است. اگرچه برخی افراد این مورد را به «شانس» تعبیر می‌کنند، اما در کلام امیرالمؤمنین علی «علیه‌السلام»، چنین چیزی صحت ندارد و نباید اتفاقات را به شانس تعبیر کرد. برخی افراد نیز  زندگی شخصی خود، مشکلات خانوادگی داشته و به دنبال دعای زبان بند شوهر و خانواده هستند؛ در این موارد نیز ادعیه زیادی وجود دارد که به گفته برخی از سایت‌ها، کانال‌های اینستاگرامی و تلگرامی، دعانویس‌ها و … می‌توانند گره‌گشا باشند.

جالب است بدانید در کلیت این دعاها، چیزی جز اسماء خداوند وجود ندارد!

انواع دعای زبان بند قوی

دعای زبان بند

اگر یک جستجوی ساده در فضای مجازی انجام دهید، احتمالا بتوانید با عناوین مختلفی مانند دعای زبان بند قوی برای شوهر، پسر، خانواده، رفتن به سر کار، ازدواج، گرفتن پول، گرفتن طلب، مطیع شدن، فرزند و … پیدا کنید. در پایین، چند نمونه از این موارد را بیان می‌کنیم.

دعای زبان بند قوی برای شوهر

نوشتن دعای زبان بند شوهر برای رام کردن یا مطیع کردن او، یکی از مواردی است که به‌کرار می‌توان در کانال‌های مختلف اینترنتی مشاهده کرد. در این دعاها، چند خط از آیات قرآن، دعای جوشن کبیر یا … روی کاغذ نوشته شده و دستورالعمل‌های مختلفی هم برای آن در نظر گرفته می‌شود. برخی حتی فراتر رفته و اقدام به تهیه دعای زبان بند قوی برای خانواده شوهر می‌کنند. تهیه دعای مخصوص شوهر با خوراکی هم یکی دیگر از موارد عجیبی است که می‌توان در فضای مجازی مشاهده کرد.

دعای زبان بند قوی با نمک

یکی از دعاهای زبان بند دیگری که طرفداران زیادی هم بین مردم به‌خصوص خانم‌ها دارد، زبان بند با نمک است! جالب است بدانید که برخی به دنبال دعای زبان بند شوهر با فلفل سیاه یا موارد مشابه نیز هستند که واقعا مضحک است!

دعای زبان بند قوی زیر سنگ

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که نامه‌ای را در خانه خود یا اقوام پیدا کرده باشید که روی آن نوشته شده باشد: این دعا را روی چند کاغذ بنویس و زیر سنگ بگذار! متاسفانه چنین چیزی سال‌هاست که در بین برخی مردم رواج دارد و این دسته از افراد، سراغ دعای زبان بند زیر سنگ می‌روند.

دعای زبان بند قوی برای ازدواج

دعای زبان بند قوی از راه دور برای ازدواج هم نمونه دیگری از دعاهایی است که خانم‌های جوان‌تر و دخترها برای رسیدن به خواسته‌های خود طلب می‌کنند.

دعای زبان بند قوی از بهجت؟

حضرت آیت‌الله بهجت، یکی از بزرگترین عالمان و مراجع تقلید در دنیای اسلام بود که بنا بر اطلاعات موجود، آشنایی کاملی با علوم غریبه داشت. هرچند، ایشان هیچ‌گاه برای دفع شر، دعانویسی را پیشنهاد نکرده و مردم را به خواندان معوذتین یا همراه داشتن حرز امام جواد «علیه‌السلام» توصیه می‌کردند.

این مسئله، فرصت را برای سودجویی بسیاری از افراد فراهم آورده است تا با ارائه چیزی تحت عنوان دعای زبان بند قوی از بهجت، مردم را تشویق به انجام کار کنند.

آیا استفاده از این دعاها نتیجه می‌دهد؟

همان‌طور که گفتیم چشم‌زخم وجود دارد، طلسم وجود دارد، استفاده از دعا برای انجام کارها وجود دارد، همان‌طور که امیرالمؤمنین علی «علیه‌السلام» نیز در کلام خود می‌فرمایند:

لْعَيْنُ حَقٌّ، وَ الرُّقَى حَقٌّ، وَ السِّحْرُ حَقٌّ، وَ الْفَأْلُ حَقٌّ، وَالطِّيرَةُ لَيْسَتْ بِحَقٍّ، وَالْعَدْوَى لَيْسَتْ بِحَقٍّ، وَالطِّيبُ نُشْرَةٌ، وَالْعَسَلُ نُشْرَةٌ، وَ الرُّكُوبُ نُشْرَةٌ، وَالنَّظَرُ إِلَى الْخُضْرَةِ نُشْرَةٌ.

«چشم زخم» حق است و تعويذ (دعايى كه براى دفع چشم زخم است) نيز حق است و سِحر حق است و فال (نيك) نيز حق است اما طيره (فال بد) حق نيست و عدوى (اثرگذارى كسى بر ديگرى در امور خرافى نيز) حق نيست. بوى خوش، عسل، سوار شدن بر مركب و نگاه كردن به سبزه، مايه قوت و نشاط است.

اگر با کمی دقت به این دعا و متن آن توجه کنید، متوجه می‌شوید که امام علی در ادامه اين سخن به سراغ دو چيز مى رود كه آن ها را غير حق مى‌نامد و مى‌فرمايد: «طيره (فال بد) حق نيست و عدوى (اثرگذارى كسى بر ديگرى در امور خرافى نيز) حق نيست»; (وَالطِّيرَةُ لَيْسَتْ بِحَقٍّ، وَالْعَدْوَى لَيْسَتْ بِحَقٍّ). اما «طِيرَة» به كسر طاء در اصل به معناى فال بد زدن است و چون اعراب به‌وسيله پرندگان فال بد مى زدند؛ اين واژه كه از ماده طير است به معناى فال بد به كار رفته، در برابر «تفأل» كه به معناى فال نيك است.

در قرآن مجيد نيز به طور مكرر واژه «طيره» در همين معنا به كار رفته كه مشركان خرافى مسلك در برابر پيامبران الهى به اين حربه متوسل مى‌شدند تا روحيه آن‌ها را تضعيف كنند و يا مردم را از اطراف آنها پراكنده سازند اما آیا واقعا در انجام این کار موفق بودند؟

در مورد موسى «عليه السلام» و يارانش مى‌فرمايد: (يَطَّيَّرُوا بِمُوسَى وَمَنْ مَّعَهُ) هرگاه ناراحتى به فرعونيان مى رسيد آن را به شوم بودن موسى و همراهانش نسبت مى‌دادند. در مورد قوم ثمود نيز مى‌فرمايد: «(قَالُوا اطَّيَّرْنَا بِكَ وَبِمَنْ مَّعَكَ)؛ گفتند: ما به تو و كسانى كه با تو هستند، فال بد مى‌زنيم و شما را شوم مى‌دانيم» و پيامبر آنها صالح(عليه السلام) در جواب آن هاگفت: «(قَالَ طَائِرُكُمْ عِنْدَ اللهِ بَلْ أَنْتُمْ قَوْمٌ تُفْتَنُونَ); فال (نيك و) بد شما نزد خداست (و همه مقدّرات به قدرت او تعيين مى گردد); بلكه شما گروهى هستيد فريب خورده».

دعا

از مجموع آنچه درباره فال و طيره گفته شد، اين نكته به دست مى‌آيد كه شخص موحد هرگز به سراغ خرافات نمى‌رود و غير خدا را در سرنوشت خود مؤثر نمى‌داند. با این تفاسیر، با استفاده از دعای زبان بند قوی نمی‌توان کسی را مطیع و رام خود ساخت و تمامی این‌ها، چیزی جز خرافه نیستند. اگر به دنبال اطلاعات کامل‌تر هستید، می‌توانید به وب‌سایت خبرنگاران جوان مراجعه کنید.

برای حل مشکلات، لازم است نخست به خداوند متوسل شده و در مرحله بعدی، با استفاده از راهکارهای موجود مانند مراجعه به مشاور، کمک گرفتن از افراد باتجربه، تلاش در تغییر رفتار، کمک گرفتن از روانشناس و … مشکلات را حل کرد.

سخن پایانی

دعای زبان بند قوی برای شوهر، خانواده او، فرزندان، سر کار رفتن و ازدواج، برخی از مواردی هستند که متاسفانه بسیاری از افراد سراغ آنها می‌روند. با پیشرفت اینترنت و فضای مجازی، حتی می‌توان سایت‌های مختلفی با اسامی مذهبی را هم پیدا کرد که با هدفی جز فریب افراد طراحی نشده‌اند. بسیاری از این سایت‌ها با مشاوره‌های اختصاصی و دعانویسی خصوصی، هزینه‌های بالایی را از مردم نیز دریافت می‌کنند که علت آن، چیزی جز دانش پایین نیست.

محمد قاسمی

امید به آینده، پررنگ‌ترین چیزیه که زندگی رو جذاب می‌کنه. من به آینده بسیار امیدوارم و می‌خوام «رنگ فردا» رو در قالب قلمم، به تصویر بکشم. رنگ فردا، قطعا جذاب‌تر از همیشه خواهد بود ...

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

متاسفیم، لطفا افزونه‌ها و نرم‌افزارهای مسدودکننده تبلیغات خود را غیر فعال کنید یا سایت ما را در لیست سفید قرار بدین :(