کسب و کار

آشنایی با انواع هسته فریت و کاربردهای آن

هسته فریت یکی از انواع هسته‌های مغناطیسی است که برای ساخت ترانسفورماتورها و سلف‌های فرکانس بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. فریت آلیاژ مهمی است که از اکسید آهن، روی، منگنز و نیکل ساخته شده است و همین امر باعث شده است که این آلیاژ در دسته فرومغناطیس‌های نرم قرار گیرد. هسته‌های فریت دارای ضریب نفوذپذیری بالا و هدایت الکتریکی پایین هستند. زمانی که هدایت الکتریکی در این هسته‌ها کاهش پیدا می‌کند، جریان گردابی ناچیزی به وجود می‌آید. این محصول در مدل‌ها و ظرفیت‌های متفاوتی در بازار موجود است و باید با توجه به نیازهای هر پروژه خریداری شود. یکی دیگر از محصولات الکتریکی که می‌تواند در ساخت محصولات الکتریکی به کار رود، فن براشلس است. این فن بهره‌وری بالایی دارد و می‌تواند انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل کند. خازن SMD نیز یکی دیگر از محصولاتی است که ساختار مستطیلی شکل از دی الکتریک سرامیکی دارد. برای خرید هر یک از این محصولات باید به یک مرکز معتبر مراجعه کنید و قبل از خرید با متخصصان مشورت کنید.

انواع هسته فریت

هسته فریت به دلیل ویژگی‌های الکترومغناطیسی متفاوت و نیازهای مختلف، در انواع و ابعاد متنوع تولید می‌شوند. برخی از معروف‌ترین محصولات به شرح زیر هستند:

  • هسته‌های فریت رنگی: این نوع هسته‌ها برای تطابق رنگ با محیط مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور مثال، در برخی از تجهیزاتی که در محیط‌هایی با طراحی داخلی خاص به کار می‌روند، این هسته‌ها کاربرد زیادی دارند.

  • هسته‌های فریت توروئیدی: این نوع هسته‌ها حلقه‌ای شکل هستند و برای ساخت ترانسفورماتور‌ها و دیاگرام‌های جریان AC مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • هسته‌های فریت سوزنی: این نوع هسته‌ها برای ترانسفورماتورها و تبدیل‌کننده‌ها با توان بالا و کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هسته‌های فریت برای چه اهدافی مورد استفاده قرار می‌گیرند؟

هسته‌های فریت دارای کاربردهای بسیار زیادی هستند و معمولا، بر روی کابل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این هسته‌ها برای جلوگیری از اتلاف انرژی الکتریکی به کار می‌روند و با توجه به این مسئله که دارای خواص عایقی هستند؛ از تداخل نویزها با سیگنال‌ها جلوگیری می‌کنند.

فن براشلس چه کاربردی دارد؟

فن براشلس یکی از محصولاتی است که دارای گشتاور و سرعت بسیار زیادی است و همین امر باعث شده است که راندمانی کاری این محصول افزایش پیدا کند. فن براشلس، به دلیل دور موتور فوق‌العاده‌ای که دارد، می‌تواند در دستگاه‌های خاصی مانند دستگاه تولید بالشتک هوا و نایلون حبابدار مورد استفاده قرار گیرد. قدرت این فن بسیار زیاد است و موجب باد شدن بالشتک‌ها و نایلون‌های حبابدار می‌گردد. با توجه به این موضوع، اکنون می‌توانید حدس بزنید چرا این فن قدرت بالایی دارد و در ساخت محصولات مختلف به کار می‌ود.

خازن SMD در کجا به کار می‌رود؟

خازن SMDدارای یک بلوک مستطیل شکل از دی الکتریک سرامیکی است که در ساختار آن چندین الکترود از جنس فلز به صورت لایه به لایه به کار رفته است. خازن‌های SMD در مدارهای منبع تغذیه برای فیلتر کردن نویز به کار می‌روند. همچنین، این خازن‌‌ها نقش بسیار مهمی در تثبیت سطوح ولتاژ دارند و همین امر به ذخیره و آزادسازی انرژی الکتریکی، در صورتی که نیاز به صاف کردن ولتاژ خروجی باشد، کمک می‌کند. خازن‌ها دارای ظرفیت متفاوتی دارد و باید با توجه به نیازهای هر محصول و پروژه انتخاب شوند. بنابراین، تعیین نیازها قبل از خرید بسیار مهم است و تمامی افراد باید آن را مد نظر بگیرند تا بتوانند بهترین محصول را تهیه کنند.

برای خرید هسته فریت به کجا مراجعه کنیم؟

هسته فریت یکی از محصولاتی است که در ساخت ترانسفورماتورها و سلف‌های فرکانس بالا کاربرد دارد. میزان نفوذ‌پذیری این هسته بالا است و هدایت الکتریکی در آن پایین است. به طور کلی، برای خرید محصولات و قطعات الکتریکی از جمله فن براشلس یا خازن SMD باید به یک مرکز معتبر و قابل اعتماد مراجعه کنید.

فروشگاه پیکوالکترونیک یکی از فروشگاه‌های برتر در زمینه فروش قطعات الکترونیک است که فعالیت خود را از سال 1379 آغاز کرد و امروزه، توانسته است به یک برند بسیار مهم و شناخته شده تبدلیل شود. این فروشگاه در زمینه واردات و تهیه و توزیع انواع قطعات الکتریکی تجربه بسیار زیادی دارد و می‌تواند محصولاتی را با کیفیت بسیار بالا به متقاضیان ارائه دهد. تمامی محصولاتی که در این فروشگاه به فروش می‌رسند کیفیت بسیار بالایی دارند و به خریداران نشان می‌دهند که تمامی استانداردها در ساخت آنها رعایت شده‌اند.

محمد قاسمی

امید به آینده، پررنگ‌ترین چیزیه که زندگی رو جذاب می‌کنه. من به آینده بسیار امیدوارم و می‌خوام «رنگ فردا» رو در قالب قلمم، به تصویر بکشم. رنگ فردا، قطعا جذاب‌تر از همیشه خواهد بود ...

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

متاسفیم، لطفا افزونه‌ها و نرم‌افزارهای مسدودکننده تبلیغات خود را غیر فعال کنید یا سایت ما را در لیست سفید قرار بدین :(