رپورتاژ آگهی

۸ روش کم‌هزینه برای تبلیغات خلاقِ کسب‌وکارهای کوچک

آیا تا به حال فکر کرده‌اید چرا بعضی از کسب‌وکارهای کوچک با بودجه محدود، ناگهان دیده می‌شوند و فروششان چند برابر می‌شود؟ راز کار در تبلیغات کم‌هزینه و خلاق است. برای مثال، گاهی حتی بازاریابی دهان‌به‌دهان، تبلیغات ارزان در اینستاگرام یا حتی یک هدیه تبلیغاتی کوچک می‌تواند بیشتر از یک بیلبورد گران‌قیمت اثرگذار باشد.

اگر صاحب یک کسب‌وکار نوپا هستید، همین الان زمان آن است که با روش‌های بازاریابی کم‌هزینه وارد عمل شوید. در ادامه این مقاله با ۱۰ ایده خلاق آشنا می‌شوید که نه‌تنها هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد، بلکه مسیر رشد سریع‌تری برای برندتان می‌سازد.

آموزش فلوت کلیددار

روش های کم هزینه برای تبلیغات خلاق

۱. قدرت تبلیغات کم‌هزینه دهان‌به‌دهان را دست کم نگیرید!

وقتی مشتری راضی از شما تعریف می‌کند، عملاً رایگان برایتان تبلیغ می‌شود؛ برای رسیدن به این نقطه، یک تجربه خاص مثل رفتار دوستانه، بسته‌بندی خلاق یا یک هدیه کوچک برای مشتریانتان بسازید. حتی می‌توانید از مشتریان بخواهید اگر راضی بودند، تجربه‌شان را در اینستاگرام یا بین دوستانشان بازگو کنند. این ایده تبلیغات کاملا ساده، کم‌هزینه و موثر است؛ چون مردم به حرف دوستانشان بیشتر از هر تبلیغی اعتماد می‌کنند.

۲. ثبت آدرس در گوگل‌مپ؛ بهترین روش تبلیغات محلی

اگر مغازه، کلینیک، کافه یا هر نوع کسب‌وکار محلی دارید، ثبت آدرس در Google Maps و Google Business Profile پربازده‌ترین راه‌های تبلیغات کم‌هزینه است. تصور کنید مشتری دنبال «کافه نزدیک من» می‌گردد؛ اگر شما در گوگل ثبت نشده باشید، به‌سادگی از چشمش دور می‌مانید؛ بنابراین با تکمیل پروفایل، نوشتن توضیح کوتاه، اضافه کردن عکس‌های واقعی و پاسخ به نظر مشتریان، می‌توانید بدون خرج اضافه، اعتماد محلی‌ها را جلب کنید و مشتریان جدیدی از همان اطراف جذب کنید.

۳. ایده تبلیغات خلاق با مسابقه و تخفیف؛ تعامل بالا با کمترین هزینه

مسابقه و تخفیف همیشه جذاب است، مخصوصاً برای کسب‌وکارهای کوچک که می‌خواهند با هزینه کم توجه جلب کنند. برای این کار یک چالش ساده راه بیندازید: مثلاً «بهترین عکس با محصول ما» یا «دوستت رو تگ کن و برنده تخفیف بشو». در این نوع استراتژی بازاریابی، هزینه شما ممکن است فقط یک محصول کوچک یا چند درصد تخفیف باشد، اما در عوض ده‌ها نفر برندتان را می‌بینند و تعامل با کسب‌وکارتان بالا می‌رود. این روش علاوه‌بر تشویق مشتریان فعلی به ادامه خرید، موجب جذب مشتریان جدید نیز می‌شود.

۴. ایمیل مارکتینگ؛ بازاریابی کم‌هزینه برای نگهداشت مشتریان قدیمی

ایمیل مارکتینگ یعنی حفظ ارتباط با مشتریانی که یکبار از شما خرید کرده‌اند؛ بنابراین شما لازم نیست هزینه زیادی برای جذب مشتری جدید بپردازید؛ کافی است با یک خبرنامه ساده، کد تخفیف یا معرفی محصول جدید به مشتریان قدیمی ایمیل بزنید تا دوباره به خرید ترغیب شوند.  برای اینکه این روش اثربخش باشد باید به چند نکته توجه کنید:

  • موضوع ایمیل (Subject Line) کوتاه، شفاف و جذاب باشد.
  • محتوای ایمیل ساده و قابل‌خواندن در موبایل باشد.
  • حواستان باشد ایمیل‌ها در پوشه Spam قرار نگیرند؛ استفاده از کلمات تبلیغاتی اغراق‌آمیز (مثل: خرید فوری، رایگان ۱۰۰٪ و …)، ارسال بیش از حد یا خریدن لیست ایمیل ناشناس، احتمال Spam شدن را بالا می‌برد.

۵. تبلیغات پیامکی؛ ساده‌ترین و سریع‌ترین راه ارتباط مستقیم با مشتری

برای کسب‌وکارهای کوچک، پیامک هنوز هم موثرترین و سریع‌ترین روش‌های بازاریابی کم‌هزینه است. برای این کار کافی‌ است لیست شماره مشتریان را داشته باشید و در مناسبت‌ها یا برای معرفی تخفیف‌ها، یک متن کوتاه و جذاب ارسال کنید. هزینه هر پیامک بسیار پایین است، اما شانس باز کردن پیام‌های تبلیغاتی تقریبا ۹۸٪ است. این روش برای فروشگاه‌های آنلاین و خدمات حضوری بسیار نتیجه‌بخش است.

با این حال، باید دقت کنید پیامک‌ها مزاحمتی نباشند. ارسال پیام در ساعات نامناسب (مثلاً صبح خیلی زود یا آخر شب)، تکرار بیش‌ازحد، یا ارسال پیامک به افرادی که علاقه‌مند نیستند، ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد.

۶. رویدادها و نمایشگاه‌ها؛ انواع تبلیغات خلاقانه برای معرفی کسب‌وکارهای کوچک

حضور در رویدادهای محلی یا نمایشگاه‌های کوچک، فرصتی عالی‌ست تا بدون هزینه‌های سنگین، برندتان را به‌طور‌مستقیم به مخاطبان معرفی کنید. حتی یک غرفه ساده یا میز کوچک باعث می‌شود مشتریان جدید با شما آشنا شوند، محصولات را امتحان کنند و تجربه‌ای به‌یادماندنی داشته باشند. اگر هنگام حضور در رویداد‌ها، خلاقیت به خرج دهید (مثل طراحی یک بازی کوچک، نمونه رایگان یا هدایای تبلیغاتی ساده)، تاثیر حضورتان چند‌ برابر می‌شود.

حضور موثر و هوشمندانه در این رویدادها، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است و در همین نقطه است که تجربه و راهنمایی یک آژانس 360 درجه می‌تواند مسیر بازاریابی شما را سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر کند.

۷. وبینار آنلاین؛ روش بازاریابی کم‌هزینه برای آموزش و جذب مشتریان جدید

برگزاری وبینار ارزان‌ترین و درعین‌حال حرفه‌ای‌ترین روش‌ها برای جلب اعتماد مخاطب است. شما با برگزاری یک جلسه آموزشی آنلاین (حتی با ابزارهای رایگان مثل Google Meet یا Zoom) می‌توانید تخصص خود را نشان دهید و همزمان محصولات یا خدماتتان را معرفی کنید. هزینه برگزاری تقریبا صفر است، اما ارزش اعتمادسازی و جذب مشتریان جدید بسیار بالاست.

۸. حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی (لینکدین، اینستاگرام یا یوتیوب)

شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارهای کوچک حکم ویترین رایگان را دارند. شما می‌توانید با تولید محتوای ساده اما مستمر (ویدئوهای کوتاه، نکات آموزشی، پشت‌صحنه یا حتی معرفی مشتریان راضی) بدون نیاز به تبلیغات پرهزینه دیده شوید. انتخاب پلتفرم برای فعالیت، کاملا بستگی به نوع کسب‌وکارتان دارد؛ برای خدمات حرفه‌ای لینکدین عالی است، برای محصولات بصری و سبک زندگی اینستاگرام و برای آموزش و ویدئوهای بلند یوتیوب بهترین گزینه به‌منظور تبلیغات کم‌هزینه است. راز موفقیت برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوای خلاق و مفید است؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم به‌جای هزینه‌های سنگین، روی تعامل واقعی با مخاطب تمرکز کنید. همچنین می‌توانید برای تبلیغات در این شبکه‌های اجتماعی، با میکرو‌اینفلوئنسرها همکاری کنید.

با زیگما۸ تبلیغات کوچک را به نتایج بزرگ تبدیل کنید!

کسب‌وکارهای کوچک برای رشد و دیده‌شدن، همیشه به بودجه‌های کلان نیاز ندارند. همان‌طور که دیدید، با اجرای چند ایده تبلیغات خلاق و کم‌هزینه مثل بازاریابی دهان‌به‌دهان، تبلیغات ارزان در شبکه‌های اجتماعی یا برگزاری وبینار آنلاین می‌توانید مشتریان بیشتری جذب کنید و برندتان را در ذهن مخاطب ماندگار سازید.

در این مسیر، می‌توانید از تجربه و تخصص آژانس ۳۶۰ درجه زیگما۸ بهره ببرید؛ جایی که با طراحی استراتژی‌های بازاریابی مقرون‌به‌صرفه، به شما کمک می‌کند با کمترین هزینه، بیشترین بازدهی را تجربه کنید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و رنگ فردا هیچ مسئولیتی را در قبال آن نمی‌پذیرد.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

متاسفیم، لطفا افزونه‌ها و نرم‌افزارهای مسدودکننده تبلیغات خود را غیر فعال کنید یا سایت ما را در لیست سفید قرار بدین :(