کسب و کار

بهترین بازی تابستونی برای سرگرم کردن کودکان در خانه و بیرون

یکی از زمان‌هایی که کودکان به تفریح و سرگرمی بیشتری نیاز دارند، فصل تابستان است. به ویژه اگر فرزندتان دبستانی می‌باشد، تابستان فرصتی است تا او دوباره مشغول بازی و تفریحات مختلف شود. بزرگسالان نیز فصل تابستان در زمان کودکی‌شان جز زمان‌های پرخاطره و متفاوت محسوب می‌شود. والدین می‌توانند با یک برنامه ریزی صحیح و مرتب، اوقات فراغت فرزند خود را به بهترین صورت مدیریت نمایند. انتخاب سرگرمی‌های جذاب و در عین حال سودمند به رشد روحی و جسمی کودک کمک زیادی خواهد کرد. در نظر داشته باشید که فعالیت تابستانی عالی برای سرگرم کردن کودکان در خانه و بیرون باید بیشتر نیازهای کودک را برطرف کند.

به نقل از اسباب بازی فروشی شازده کوچولو، این سرگرمی‌ها باید در عین آموزنده بودن، تحرک و فعالیت‌های فیزیکی کودک را نیز افزایش دهند. چرا که کودکان سالمی کسانی‌ هستند که علاوه بر روان سالم از جسمی فعال و چابک برخوردار باشند. علاوه بر این یک سرگرمی مفید و مناسب خلاقیت کودک را نیز تقویت خواهد کرد. در ادامه نیز افزایش فعالیت‌های گروهی، ایمنی بازی و تعادل در انجام آنها جز ویژگی‌هایی است که والدین بایستی در انتخاب سرگرمی کودکان مد نظر قرار دهند.

برنامه ریزی تابستان برای کودکان

یکی از مسائلی که برای بسیاری از والدین مهم می‌باشد در ارتباط با تعطیلات تابستانی و اوقات فراغت فرزندانشان است. چرا که بزرگترها و به ویژه پدران و مادران نقش مهمی در این زمینه به عهده دارند. والدین می‌توانند با یک برنامه از پیش تعیین شده که تمامی ابعاد جسمی و روحی کودک را در برمی‌گیرد این زمان را مدیریت نمایند. در ادامه یک برنامه ریزی همه جانبه برای  والدینی که می‌خواهند کودکشان از تعطیلات تابستانی بیشترین بهره را ببرد، در نظر گرفته‌ایم. این برنامه‌ها شامل موارد زیر می‌باشد:

انجام فعالیت‌های فیزیکی و ورزش

بهترین فعالیت تابستانی عالی برای سرگرم کردن کودکان در خانه و بیرون مربوط به ورزش و تحرک جسمانی است. چرا که یکی از مهم‌ترین عوامل برای سلامت جسم و روان کودک ورزش کردن است. کودکانی که در دوران مدرسه فرصتی برای ورزش کردن یا تحرک جسمانی نداشته‌اند در این ایام فراغت می‌توانند به فعالیت مورد علاقه خود بپردازند. در نظر داشته باشید که برای انتخاب نوع ورزش حتما نظر کودک را در اولویت قرار دهید. در غیر اینصورت او سریعا خسته شده و رغبتی به ادامه ورزش نشان نخواهد داد. از مزایای ورزش برای کودکان می‌توان به تقویت قوای جسمانی، پیشگیری از اضافه وزن، سلامت عمومی بدن، افزایش تعادل و انعطاف‌پذیری و تقویت روحیه مبارزه طلبی و شاد بودن اشاره کرد. با این تفاسیر تا حد ممکن ورزش را در لیست برنامه‌های روزانه فرزند خود قرار دهید.

انجام فعالیت‌های فیزیکی و ورزش

مطالعه و تحقیقات

پس از ورزش افزایش اطلاعات عمومی کودکان در زمینه‌های مورد علاقه از ضروریات می‌باشد. خوب است پس از بررسی کتابهای مورد علاقه کودکتان او را به کتابفروشی برده و چند کتاب جذاب و سرگرم کننده برای او تهیه نمایید. سپس او را تشویق کنید تا زمانی از روز خود را به مطالعه و کتابخوانی اختصاص دهد. اگر توان مالی زیادی ندارید تنها به خرید یک کتاب اکتفا کرده و بقیه کتابها را از کتابخانه به امانت بگیرید. در نظر داشته باشید که مهم‌ترین مسئله این است که فرزندتان به کتاب خواندن عادت کند. با این کار علاوه بر سرگرم شدن کودک، فرهنگ کتابخوانی نیز در او نهادینه خواهد شد. اگر فرزند شما جز کودکانی است که به تحقیقات نیز علاقمند است، کتابهای علمی و مجلات نیز در این زمینه به او کمک زیادی خواهد کرد.

انجام فعالیت‌های جمعی

علاوه بر ورزش و مطالعه، مشارکت و بازی‌های گروهی نیز یک فعالیت تابستانی عالی برای سرگرم کردن کودکان در خانه و بیرون محسوب می‌شود. بازی‌های مشارکتی را کودکان می‌توانند در داخل و خارج از منزل انجام دهند. گاهی یک بازی فکری گروهی بهترین گزینه برای کودکانی است که می‌خواهند بازی را برای سرگرم شدن خود انتخاب کنند. به عنوان مثال خرید اسباب بازی پسرانه آموزشی و فکری بهترین گزینه برای انجام بازی‌های مشارکتی و گروهی می‌باشد. انواع پازل، جورچین، لگو مناسب برای بازی‌های جمعی است. در بیرون از منزل نیز گاهی یک بازی ساده مانند گرگم به هوا، قایم باشک، طناب بازی فرزندتان را بسیار سرگرم خواهد کرد. مزیت بازی‌های گروهی تقویت رشد اجتماعی و شخصیتی کودک است. پس بازی‌های مشارکتی را نیز در لیست سرگرمی‌های روزانه او قرار دهید.

انجام فعالیت‌های هنری

یکی از راهکارهای طلایی برای پر کردن اوقات فراغت کودکان، رفتن به کلاس‌های هنری می‌باشد‌. تنوع کلاس‌های هنری به حدی است که فرزند شما حتما می‌تواند فعالیت هنری مورد علاقه خود را پیدا کند. موسیقی، خطاطی، نقاشی، کاردستی، شعر، داستان نویسی، نمایش و تئاتر، سفالگری و بسیاری دیگر جز این فعالیت‌ها به شمار می‌رود. انجام تمام این فعالیت‌های هنری بسته به انتخاب کودک، مهارت‌های مختلفی را در او تقویت خواهد کرد.

گردش‌ و رفتن به طبیعت

یکی دیگر از برنامه ریزی‌های مهم و بسیار موثر در تابستان مسافرت و سفر رفتن می‌باشد. سعی کنید در این چند ماه تعطیلی فرزند خود را به سفر برده و از انرژی بسیار بالای طبیعت او را بهره‌مند سازید. علاوه بر طبیعت بازدید از مکان‌های تاریخی و زیارتی نیز انرژی کودک را دوچندان خواهد کرد. می‌توانید در این زمینه از کودک خود مشورت گرفته و علاقمندی‌ها او را نیز در نظر بگیرید.

سخن پایانی

در این پست آموزشی در ارتباط با موضوع فعالیت تابستانی عالی برای سرگرم کردن کودکان در خانه و بیرون صحبت کردیم. والدین می‌تواند با یک برنامه ریزی منظم و دقیق اوقات فراغت فرزند خود را به بهترین صورت سپری کنند. علاوه بر مواردی که در بخش‌های قبلی بیان کردیم، گاهی کودکان با خرید یک اسباب بازی دلخواه خوشحال شده و با آن سرگرم می‌شوند. به عنوان مثال یکی از گزینه‌های بسیار پرطرفدار برای فرزندان دختر اسباب بازی به ویژه خرید عروسک دخترانه است.

خرید عروسک دخترانه خرگوش سورپرایزی

این عروسک‌ها با توجه به سلیقه و علائق کودکان متفاوت خواهد بود. اما در کنار خرید اسباب بازی که از جایگاهی ویژه برخوردار است، انجام فعالیت‌های هنری، فکری و آموزشی نیز بسیار سودمند خواهد بود. اگر شما نیز تجربه‌ای مناسبی برای سرگرمی اوقات فراغت کودک خود دارید، می‌توانید در بخش کامنت‌های این پست آموزشی با ما اشتراک گذاری کنید. خوب است بدانید که در مجله آنلاین اسباب بازی فروشی شازده کوچولو اطلاعات بسیار مفید و کاربردی برای تربیت بهتر فرزند شما وجود دارد. در صورت علاقمندی و کسب مهارت‌های لازم به این سایت جذاب و سودمند مراجعه نمایید.

محمد قاسمی

امید به آینده، پررنگ‌ترین چیزیه که زندگی رو جذاب می‌کنه. من به آینده بسیار امیدوارم و می‌خوام «رنگ فردا» رو در قالب قلمم، به تصویر بکشم. رنگ فردا، قطعا جذاب‌تر از همیشه خواهد بود ...

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

متاسفیم، لطفا افزونه‌ها و نرم‌افزارهای مسدودکننده تبلیغات خود را غیر فعال کنید یا سایت ما را در لیست سفید قرار بدین :(